Anunț concurs pentru ocuparea postului vacant de DOCUMENTARIST - studii superioare: Selecție și validare, în cadrul proiectului „E-cultura: Biblioteca Digitală a României”
I. DENUMIREA POSTULUI:
DOCUMENTARIST Selecție și validare - studii superioare, (4 ore/zi, 20 ore/săptămână) - 4 posturi, perioadă determinată
II. LOCUL UNDE SE VA DESFĂȘURA ACTIVITATEA:
Institutul de Cercetări Eco-Muzeale „Gavrilă Simion” Tulcea – ICEM TULCEA
III. DESCRIEREA POSTULUI
Atribuții/responsabilități
- Selectează, evaluează și prioritizează bunurile culturale care vor fi digitizate, ținând cont de criteriile de selecție recomandate în cadrul proiectului E-cultura de către specialiștii UMP.
- Monitorizează activitățile de digitizare propriu-zise din ICEM, desfășurate în cadrul proiectului E-cultura, în vederea atingerii obiectivelor stabilite, la standardele de calitate cerute.
- Verifică respectarea termenelor și a volumului de material digital și de metadate livrat către proiectul E-cultura.
- În colaborare cu Responsabilul digitizare-monitorizare și personalul din centrele regionale, asigură respectarea graficului de alocare a echipamentelor de digitizare.
- Verifică respectarea cerințelor de calitate, atât pentru obiectele digitale, cât și pentru metadatele asociate acestora: stabilește metadatele fișelor de catalog, asigură respectarea și implementarea standardului pentru denumirea fișierelor digitale rezultate prin scanare și a standardului de scanare.
- Monitorizează progresul atins față de obiectivele cantitative și termenele propuse și redactează rapoarte lunare către Responsabilul digitizare-monitorizare.
- Verifică și validează metadatele create.
- Verifică concordanța dintre resursa digitală și fișa descriptivă.
- Comunică cu Responsabilul digitizare-monitorizare în vederea respectării obligațiilor care decurg din Acordul de participare.
- Fixează prioritățile, circuitul documentelor și criteriile de verificare și corecție.
- Îndeplinește orice alte atribuții în domeniul de competență, date de superiorii ierarhici.
IV. CONDIȚII DE PARTICIPARE:
Poate participa la concursul pentru ocuparea postuluI persoana care îndeplinește următoarele condiții:
- are cetățenia română, cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic European și domiciliul în România;
- cunoaște limba română, scris și vorbit;
- are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
- are capacitate deplină de exercițiu;
- are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;
- îndeplinește condițiile de studii și, după caz, de vechime sau alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;
- nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului ori contra autorității, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni săvârșite cu intenție, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea.
1. STUDII DE SPECIALITATE:
Studii superioare finalizate cu diplomă de licență sau echivalent.
2. VECHIMEA ÎN MUNCĂ/SPECIALITATE NECESARĂ:
Minimum 2 ani experiență într-un post de conducere.
Minimum 1 an experiență în documentare și evidență de patrimoniu cultural.
3. CUNOŞTINŢE DE OPERARE/PROGRAMARE PE CALCULATOR:
Deține cunoştinţe solide de operare pe calculator, în special procesare de text şi tabelare şi este eficient în utilizarea resurselor şi instrumentelor TIC (ex.: Microsoft Office).
4. LIMBI STRĂINE:
Engleză (citit, scris, vorbit): nivel mediu.
5. ABILITĂŢI, CALITĂŢI ŞI APTITUDINI NECESARE:
Capacitate de evaluare, analiză, sinteză, asumare de responsabilități;
Capacitate de organizare și planificare;
Capacitate de lucru individual și în echipă;
Capacitate de lucru sub stres;
Capacitatea de a transpune în practică cunoștințele dobândite;
Abilități de comunicare și de relaționare interpersonale;
Abilități de a lucra în situații bine definite și structurate în contextul unor echipe multidisciplinare;
Abilitatea de a lucra în context multidisciplinar și intercultural;
Integritate, asumarea responsabilității, punctualitate, promptitudine, inițiativă, confidențialitate.
6. CERINȚE SPECIFICE:
Experiență în documentarea și analizarea datelor și informațiilor în scopul reutilizării lor.
Disponibilitate pentru lucru în program prelungit, în condițiile legii.
V. DOCUMENTE SOLICITATE (cf. HG. 286/2011):
- cerere înscriere concurs adresată directorului UMP
- scrisoare de intenție și o recomandare
- CI + copie
- copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului solicitate;
- CV cu foto (Europass)
- copia carnetului de muncă conformă cu originalul sau adeverință care să ateste vechimea în muncă
- adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate (tip cf. Ministerului Sănătății)
- cazier judiciar sau o declarație pe propria răspundere că nu are antecedente penale care să-l facă incompatibil cu funcția pentru care candidează *)
*) În cazul documentului prevăzut la lit h), candidatul admis la selecția dosarelor, care a depus la înscriere o declarație pe propria răspundere că nu are antecedente penale, are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar, cel mai târziu până la data desfășurării primei probe a concursului.
VI. LOCUL ȘI DATA PÂNĂ LA CARE SE POT DEPUNE DOSARELE DE ÎNSCRIERE:
Documentele ce alcătuiesc dosarul de concurs se vor depune personal la sediul Ministerului Culturii și Identității Naționale, Unitatea de Management a Proiectului, Bd Unirii nr. 22, sector 3, București, intrarea Aulă, etaj 5, sala 503 sau se vor transmite electronic (scanate) la adresa de e-mail: anamaria.ciobanu@umpcultura.ro ori prin orice formă de corespondență (poștă, curier, fax: + 40 21 222 84 79) la adresa: MCIN – UMP, Bd. Unirii nr. 22, Sector 3, București 030833, cu condiția primirii acestora până la data limită, urmând ca exemplarele originale să fie prezentate în ziua susținerii probei scrise.
Data: 28.03.2019, ora 16:30.
Telefon: 021.224.45.12
Persoană de contact: Ana-Maria Ciobanu
VII. BIBLIOGRAFIA ȘI TEMATICA CONCURSULUI
- Atribuțiile ICEM TULCEA:Regulamentul de Organizare și Funcționare al Institutului de Cercetări Eco-Muzeale „Gavrilă Simion” Tulcea;
- Legislație specifică:
- Legea muzeelor și colecțiilor publice (legea nr. 311/2003 cu modificările și completările ulterioare);
- Legea 182/2000 privind protejarea patrimoniului cultural național cu modificările și completările ulterioare);
- Procesul de digitizare în România:
- Hotărârea Guvernului nr. 1676/2008 privind aprobarea Programului naţional pentru digitizarea resurselor culturale naţionale şi crearea Bibliotecii Digitale a României (act normativ publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 855 din 19.12.2008);
- Recomandarea Comisiei din 27 octombrie 2011 privind digitizarea și accesibilitatea online a materialului cultural și conservarea digitală (Jurnalul Oficial L,283, 29.10.2011);
- Concluziile Consiliului din 10 mai 2012 privind digitizarea și accesibilitatea online a materialului cultural și conservarea digitală (2012/C 169/02) - Jurnalul Oficial al Uniunii Europene C 169/5 din 15.06.2012;
- Raport al Comisiei Către Parlamentul European și Consiliu privind evaluarea proiectului Europeana și calea de urmat în continuare, COM/2018/612 final (https://eur-lex.europa.eu/legal-content/RO/TXT/?uri=CELEX:52018DC0612);
- Strategia Națională privind Agenda Digitală pentru România 2020 – Hotărârea Guvernului nr. 245 din 7 aprilie 2015 (act normativ publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, Nr. 340 bis/19.V.2015);
- Proiectul E-cultura: Biblioteca Digitală a României (Programul Operațional Competitivitate (POC) 2014-2020, Axa Prioritară 2, acțiunea 2.3.3 Îmbunătățirea conținutului digital și a infrastructurii TIC sistemice în domeniul e-educație, e-incluziune, e-sănătate și e-cultură).
- Drepturi de autor și alte drepturi personale: Legea nr. 8 din 14 martie 1996, privind dreptul de autor şi drepturile conexe, cu modificările și completările ulterioare;
- Biblioteca Digitală Europeana:
- Europeana Publishing Guide v1.7;
- Europeana publishing framework content;
- Europeana publishing framework metadata;
- Federal Agencies Digital Guidelines Initiative (FADGI)
- Technical Guidelines for Digitizing Cultural Heritage Materials Creation of Raster Image Files, September 2016.
- Aspecte generale:
- Webliografie: site-ul www.umpcultura.ro, secțiunile „Despre” și „Fonduri nerambursabile”.
- Site-ul www.icemtl.ro , secțiunea „Despre noi” și „Centre muzeale”
Notă: Candidații vor avea în vedere forma actelor normative în vigoare la data publicării anunțului referitor la concurs.
VIII. LOCUL, DATA ȘI ORA DESFĂȘURĂRII CONCURSULUI
Locul: Institutul de Cercetări Eco-Muzeale „Gavrilă Simion”, str. Progresului nr. 32, Tulcea, județul Tulcea (Sala va fi comunicată odată cu rezultatele selecției dosarelor, în funcție de numărul de candidați admiși).
Data proba scrisă: 05.04.2019, ora va fi comunicată odată cu afișarea rezultatelor în urma selecției dosarelor
Data interviu: 11-12.04.2019, ora interviului va fi comunicată odată cu afișarea rezultatelor la proba scrisă. Interviul va fi susținut online (exemplu: skype), la sediul Institutului de Cercetări Eco-Muzeale „Gavrilă Simion”, str. Progresului nr. 32, Tulcea, județul Tulcea.
Telefon: 021.224.45.12
IX. TIPUL PROBELOR DE CONCURS/EXAMEN
Conform art.1 alin.1 pct.36 din Legea 176/2010 privind integritatea în exercitarea funcțiilor și demnităților publice, cu modificările și completările ulterioare: în termen de 30 de zile, salariatul are obligația de a depune declarație de avere și declarație de interese, la sediul angajatorului.