Anunț concurs pentru ocuparea postului vacant de FOTOGRAF, în cadrul proiectului „E-cultura: Biblioteca Digitală a României”
I. DENUMIREA POSTULUI:
FOTOGRAF (4 ore/zi, 20 ore/săptămână) - 8 posturi, perioadă determinată
II. LOCUL UNDE SE VA DESFĂȘURA ACTIVITATEA:
Institutul de Cercetări Eco-Muzeale „Gavrilă Simion”, Tulcea
III. DESCRIEREA POSTULUI
Atribuții/responsabilități
- Fotografiază resursele culturale din patrimoniul ICEM Tulcea (piese din colecțiile de arheologie, istorie, artă, etnografie și artă populară, științe ale naturii) utilizând aparatură specifică conform standardelor stabilite în cadrul proiectului E-Cultura de către specialiștii UMP.
- Postprocesează fișierele electronice rezultate: modificări de contrast, luminozitate, decupări etc. (după caz).
- Alocă identificatori unici, verifică calitatea rezultatelor.
- Colaborează cu persoanele care asigură manipularea documentelor pentru a fotografia documentele aflate într-o stare de conservare precară, respectiv care au dimensiuni mari.
- Îndeplinește orice alte atribuții în domeniul de competență, date de superiorii ierarhici.
IV. CONDIȚII DE PARTICIPARE:
Poate participa la concursul pentru ocuparea postuluI persoana care îndeplinește următoarele condiții:
- are cetățenia română, cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic European și domiciliul în România;
- cunoaște limba română, scris și vorbit;
- are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
- are capacitate deplină de exercițiu;
- are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;
- îndeplinește condițiile de studii și, după caz, de vechime sau alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;
- nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului ori contra autorității, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni săvârșite cu intenție, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea.
1. STUDII DE SPECIALITATE:
Studii medii liceale, finalizate cu diplomă de bacalaureat.
2. VECHIMEA ÎN MUNCĂ/SPECIALITATE NECESARĂ:
Experiența în fotografiere de documente de arhivă și de obiecte de patrimoniu cultural reprezintă un avantaj.
3. CUNOŞTINŢE DE OPERARE/PROGRAMARE PE CALCULATOR:
Deține cunoştinţe solide de operare pe calculator, în special procesare de text şi tabelare şi este eficient în utilizarea resurselor şi instrumentelor TIC (ex.: ACDSee, Photoshop).
Cunoștințe de utilizare a unor programe de prelucrare de imagini și de utilizare a softurilor de scanare.
4. LIMBI STRĂINE:
Engleză (citit, scris, vorbit): nivel mediu.
5. ABILITĂŢI, CALITĂŢI ŞI APTITUDINI NECESARE:
Capacitate de evaluare, analiză, sinteză, asumare de responsabilități;
Capacitate de organizare și planificare;
Capacitate de lucru individual și în echipă;
Capacitate de lucru sub stres;
Capacitatea de a transpune în practică cunoștințele dobândite;
Abilități de comunicare și de relaționare interpersonale;
Abilități de a lucra în situații bine definite și structurate în contextul unor echipe multidisciplinare;
Abilitatea de a lucra în context multidisciplinar și intercultural;
Integritate, asumarea responsabilității, punctualitate, promptitudine, inițiativă, confidențialitate.
6. CERINȚE SPECIFICE:
Experiență în documentarea și analizarea datelor și informațiilor în scopul reutilizării lor.
Disponibilitate pentru lucru în program prelungit, în condițiile legii.
V. DOCUMENTE SOLICITATE (cf. HG. 286/2011):
- cerere înscriere concurs adresată directorului UMP
- scrisoare de intenție și o recomandare
- CI + copie
- copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului solicitate;
- CV cu foto (Europass)
- copia carnetului de muncă conformă cu originalul sau adeverință care să ateste vechimea în muncă
- adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate (tip cf. Ministerului Sănătății)
- cazier judiciar sau o declarație pe propria răspundere că nu are antecedente penale care să-l facă incompatibil cu funcția pentru care candidează *)
*) În cazul documentului prevăzut la lit h), candidatul admis la selecția dosarelor, care a depus la înscriere o declarație pe propria răspundere că nu are antecedente penale, are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar, cel mai târziu până la data desfășurării primei probe a concursului.
VI. LOCUL ȘI DATA PÂNĂ LA CARE SE POT DEPUNE DOSARELE DE ÎNSCRIERE:
Documentele ce alcătuiesc dosarul de concurs se vor depune personal la sediul Ministerului Culturii și Identității Naționale, Unitatea de Management a Proiectului, Bd Unirii nr. 22, sector 3, București, intrarea Aulă, etaj 5, sala 503 sau se vor transmite electronic (scanate) la adresa de e-mail: anamaria.ciobanu@umpcultura.ro ori prin orice formă de corespondență (poștă, curier, fax: + 40 21 222 84 79) la adresa: MCIN – UMP, Bd. Unirii nr. 22, Sector 3, București 030833, cu condiția primirii acestora până la data limită, urmând ca exemplarele originale să fie prezentate în ziua susținerii probei scrise.
Data: 28.03.2019, ora 16:30.
Telefon: 021.224.45.12
Persoană de contact: Ana-Maria Ciobanu
VII. BIBLIOGRAFIA ȘI TEMATICA CONCURSULUI
- Atribuțiile ICEM TULCEA:
Regulamentul de Organizare și Funcționare al Institutului de Cercetări Eco-Muzeale ”Gavrilă Simion”Tulcea;
- Legislație specifică:
- Legea muzeelor și colecțiilor publice (legea nr. 311/2003 cu modificările și completările ulterioare);
- Legea 182/2000 privind protejarea patrimoniului cultural național cu modificările și completările ulterioare);
- HG 1546/2003 privind normele de conservare a bunurilor culturale cu modificările și completările ulterioare.
- Principii de scanare
- Ghid de Digitizare - Pilonul Tematic ”Biblioteci” - versiunea 01/30.10.2009
- Federal Agencies Digital Guidelines Iniative, Technical Guidelines for Digitizing Cultural Heritage Materials Creation of Raster Image Files. Creation of Raster Image Files, September 2016
- IFLA, Guidelines for Digitization Projects for collections and holdings in the public domain, particularly those held by libraries and archives, March 2002
- National Archives and Records Administration, Guidelines for Digitizing Archival Materials for Electronic Access
- British Library-Endangered Archives Programme, Guidelines for photographing and scanning archival material
- Biblioteca Digitală Europeana: Europeana
- Europeana Publishing Guide v1.7
- Europeana publishing framework content
- Europeana publishing framework metadata
- Aspecte generale:
- Webliografie: site-ul www.umpcultura.ro, secțiunile „Despre” și „Fonduri nerambursabile”.
- Site-ul www.icemtl.ro , secțiunea ”Despre noi” și ”Centre muzeale”
Notă: Candidații vor avea în vedere forma actelor normative în vigoare la data publicării anunțului referitor la concurs.
VIII. LOCUL, DATA ȘI ORA DESFĂȘURĂRII CONCURSULUI
Locul: Institutul de Cercetări Eco-Muzeale „Gavrilă Simion”, str. Progresului nr. 32, Tulcea, județul Tulcea (Sala va fi comunicată odată cu rezultatele selecției dosarelor, în funcție de numărul de candidați admiși).
Data proba scrisă: 05.04.2019, ora va fi comunicată odată cu afișarea rezultatelor în urma selecției dosarelor
Data interviu: 11-12.04.2019, ora interviului va fi comunicată odată cu afișarea rezultatelor la proba scrisă. Interviul va fi susținut online (exemplu: skype), la sediul Institutului de Cercetări Eco-Muzeale „Gavrilă Simion”, str. Progresului nr. 32, Tulcea, județul Tulcea.
Telefon: 021.224.45.12
IX. TIPUL PROBELOR DE CONCURS/EXAMEN
Conform art.1 alin.1 pct.36 din Legea 176/2010 privind integritatea în exercitarea funcțiilor și demnităților publice, cu modificările și completările ulterioare: în termen de 30 de zile, salariatul are obligația de a depune declarație de avere și declarație de interese, la sediul angajatorului.