Programe și proiecte în implementare

„E-cultura: Biblioteca Digitală a României“

STRATEGIA SECTORIALĂ ÎN DOMENIUL CULTURII

https://www.umpcultura.ro/monumenteistorice

Europa Creativă

Carieră

Facebook

 

 

Evenimente în marja președinției României la Consiliul UE

 

Anunț concurs pentru ocuparea postului de Expert raportor analiză legislaţie

Data publicării: 15 Martie 2019

Anunț concurs pentru ocuparea postului de Expert raportor analiză legislaţie în cadrul proiectului „Monumente istorice: planificare strategică și politici publice optimizate” (SIPOCA 389/ SMIS 115895)

I. DENUMIREA POSTULUI:

Expert raportor analiză legislaţie (perioadă determinată – 3 luni, normă redusă/timp inegal de lucru *)

* Detalii se pot obține telefonic, la cerere.

II. DESCRIEREA POSTULUI

Atribuții/responsabilități

  • Colaborează cu Coordonatorul activității de elaborare a Codului Patrimoniului cultural și cu experții desemnați să realizeze inventarierea și analiza legislației în domeniul patrimoniului cultural. În acest sens, urmărește și analizează toate rapoartele experților responsabili cu inventarierea și analiza legislației în scopul furnizării unui raport sintetic care să conțină concluziile de natură juridică și administrativă izvorâte din acestea. Concluziile incluse în raport trebuie să fie aplicate pe Tezele prealabile ale Codului Patrimoniului Cultural (HG 905/2016) pentru ca în procesul de scriere a propunerii de lege să fie cunoscute următoarele aspecte:
  • eventualele lipsuri în ce priveşte conţinutul prevăzut pentru Codul Patrimoniului;
  • eventualele neconcordanţe rezultate din evoluţia domeniilor patrimoniului sau din diferenţele de metodă de analiză între etapa desfășurată în anul 2016 şi etapa actuală;
  • aspectele concrete cu care ar trebui suplimentat proiectul privind Codul Patrimoniului în raport cu cele prevăzute de Tezele prealabile ale acestuia.
  • Analizează bunele practici din străinătate identificate de către experții responsabili cu analiza legislației din domeniul patrimoniului cultural în vederea aprofundării formei juridice şi a efectelor administrative pe care acestea le au în ţările de origine și include concluziile acestui proces de analiză în raportul sintetic.
  • Participă la prezentarea publică a raportului sintetic de inventariere și analiză a legislației precum și la alte consultări publice preliminare elaborării proiectului de Cod al Patrimoniului Cultural și realizează modificări ale raportului în urma prezentării și consultării publice.
  • Îl asistă pe Coordonatorul activității de elaborare a Codului patrimoniului cultural, în sintetizarea minutelor întâlnirilor din cadrul consultărilor publice preliminare cu toate părţile interesate.
  • Colaborează cu ceilalți experți raportori, respectând distribuirea sarcinilor de serviciu și îndeplinind cerințele legate de conținutul și structura raportului comunicate de Coordonatorul activității de elaborare a Codului patrimoniului Cultural.
  • Participă la grupurile de lucru ale Comisiei de analiză a legislației și de elaborare a Codului patrimoniului cultural.
  • Asigură calitatea rapoartelor/ analizelor pe care le realizează și a muncii pe care o desfășoară și respectă termenele de predare comunicate de către Coordonator.
  • Comunică și colaborează cu departamentele MCIN, cu Institutul Național al Patrimoniului și cu terți, instituții publice și private la nivel național și internațional, care pot sprijini cu informații și expertiză concludentă atingerea rezultatelor proiectului de care este direct responsabil.

III. CONDIȚII DE PARTICIPARE:

Poate participa la concursul pentru ocuparea postului persoana care îndeplinește următoarele condiții:

  1. are cetățenia română, cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic European și domiciliul în România;
  2. cunoaște limba română, scris și vorbit;
  3. are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
  4. are capacitate deplină de exercițiu;
  5. are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate  de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;
  6. îndeplinește condițiile de studii și, după caz, de vechime sau alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;
  7. nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului ori contra autorității, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni săvârșite cu intenție, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea.

1. STUDII DE SPECIALITATE:

Studii superioare de lungă durată sau studii în regim Bologna ciclul 1 și 2 finalizate cu diplomă de licență sau master, după caz, în una sau în ambele ramuri de știință: științe juridice; științe administrative cu specializarea administrație publică sau administrație europeană.

2. VECHIMEA ÎN MUNCĂ/SPECIALITATE NECESARĂ:

7 ani experiență de lucru dovedită prin documente în unul sau mai multe dintre domeniile: științe juridice și/sau științe administrative, preferabil în programe sau activități în relație cu patrimoniul cultural.

3. CUNOŞTINŢE DE OPERARE/PROGRAMARE PE CALCULATOR:

Deține cunoştinţe solide de operare pe calculator, în special procesare de text şi tabelare şi este eficient în utilizarea resurselor și instrumentelor TIC.

4. LIMBI STRĂINE:

Cunoașterea a două limbi străine de circulație internațională, una la nivel avansat și cealaltă la nivel mediu, cea principală fiind la alegere dintre: franceză, spaniolă, italiană și engleză (citit, scris, vorbit).

5. ABILITĂŢI, CALITĂŢI ŞI APTITUDINI NECESARE:

Capacitate de evaluare, analiză, sinteză, asumare de responsabilități;
Capacitate de organizare și planificare;
Spirit de observație și inițiativă;
Capacitate de lucru în echipă și individual;
Abilități de comunicare și de relaționare interpersonale;
Abilitatea de a lucra în context multidisciplinar și intercultural;
Capacitate de lucru sub stres;
Integritate, punctualitate, promptitudine, confidențialitate.

6. CERINȚE SPECIFICE:

Experiență în prelucrarea, corelarea și analiza informațiilor;
Experiență de lucru în echipe pluridisciplinare;
Experiență de lucru în sau în relaţie cu administrația publică centrală și/sau locală și/sau în alte instituții publice, de preferat din sectorul cultural;
Bună cunoaștere a aparatului administrativ, a instituțiilor și organismelor cu atribuții în domeniul patrimoniului cultural și cu atribuții în finanțarea patrimoniului cultural;
Bună cunoaștere a normativelor naționale cu incidență în domeniul patrimoniului cultural material și imaterial.

IV. DOCUMENTE SOLICITATE (cf. HG. 286/2011):

  1. cerere înscriere concurs adresată directorului UMP
  2. scrisoare de intenție și o recomandare din partea unui profesionist cu experiență relevantă în domeniul/domeniile în care se solicită competențe
  3. CI (original și copie)
  4. copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor și ale altor acte care atestă  efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice postul solicitate la punctul III;
  5. CV
  6. copia carnetului de muncă conformă cu originalul sau adeverință care să ateste vechimea în muncă
  7. adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate (tip cf. Ministerului Sănătății)
  8. cazier judiciar sau o declarație pe propria răspundere că nu are antecedente penale care să-l facă incompatibil cu funcția pentru care candidează *)
    *) În cazul documentului prevăzut la lit. h), candidatul admis la selecția dosarelor, care a depus la înscriere o declarație pe propria răspundere că nu are antecedente penale, are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar, cel mai târziu până la data desfășurării primei probe a concursului.

V. LOCUL ȘI DATA PÂNĂ LA CARE SE POT DEPUNE DOSARELE DE ÎNSCRIERE:

Locul: sediul Ministerului Culturii și Identității Naționale, Unitatea de Management a Proiectului, Bd. Unirii nr. 22, sector 3, București, intrarea Aulă, etaj 5, sala 503
Data: 29.03.2019, ora 14:30
Telefon: 021.222.84.79
Persoană de contact: Claudia Ciobanu

VI. BIBLIOGRAFIA ȘI TEMATICA CONCURSULUI

  • Hotărârea Guvernului nr. 90/2010 privind funcționarea Ministerului Culturii și Identității Naționale, cu modificările și completările ulterioare;
  • Hotărârea nr. 905 din 29 noiembrie 2016 pentru aprobarea Tezelor prealabile ale proiectului Codului patrimoniului cultural;
  • Strategia pentru consolidarea administrației publice 2014-2020;
  • Legea nr. 24 din 27 martie 2000, republicată, privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative;
  • Regulamentul din 10 mai 2009 privind procedurile, la nivelul Guvernului, pentru elaborarea, avizarea și prezentarea proiectelor de documente de politici publice, a proiectelor de acte normative, precum și a altor documente, în vederea adoptării/aprobării (aprobat prin Hotărârea nr.561/2009);
  • Legislația cu incidență în domeniul protejării patrimoniului cultural și normele metodologice aferente, după caz:
  • Legea 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice republicată, cu modificările și completările ulterioare
  • O.G. nr. 43 privind protecția patrimoniului arheologic și declararea unor situri arheologice ca zone de interes național, cu modificările și completările ulterioare (aprobată cu modificări prin Legea nr. 378/2001), cu modificările și completările ulterioare
  • Legea 182/2000 privind protejarea patrimoniului cultural național mobil, cu modificările și completările ulterioare
  • Legea 564/2001 pentru aprobarea Ordonanței nr. 47/2000 privind stabilirea unor măsuri de protecție a monumentelor istorice care fac parte din Lista patrimoniului mondial
  • Legea 311/2003 a muzeelor și colecțiilor publice, cu modificările și completările ulterioare
  • Legea nr. 26/2008 privind protejarea patrimoniului cultural imaterial
  • Legea nr. 6/2008 privind regimul juridic al patrimoniului tehnic și industrial
  • O.G. nr. 21/2006 privind regimul concesionării monumentelor istorice, cu modificările și completările ulterioare;
  • Legislația cu incidență în domeniului patrimoniului cultural material (spre exemplu cea referitoare la amenajarea teritorială, urbanism, construcții, protecția mediului, achiziții publice, exproprieri, arhive naționale, biblioteci, culte religioase, monumente de for public, așezăminte de cultură, finanțări);
  • Dispozițiile internaționale cu incidență în domeniul patrimoniului cultural și al peisajului cultural ratificate de România.

Notă: Candidații vor avea în vedere forma actelor normative în vigoare la data publicării anunțului referitor la concurs.

VII. LOCUL, DATA ȘI ORA DESFĂȘURĂRII CONCURSULUI

Locul: sediul Ministerului Culturii și Identității Naționale, Unitatea de Management a Proiectului, Bd. Unirii nr. 22, sector 3, București, intrarea Aulă, etaj 5 (Sala/ora vor fi comunicate odată cu rezultatele de la selecția dosarelor/proba scrisă, în funcție de numărul de candidați admiși)
Data susținerii probei scrise: 08.04.2019
Data susținerii interviului: 12.04.2019
Telefon: 021.222.84.79

VIII. TIPUL PROBELOR DE CONCURS/EXAMEN

  • probă scrisă și interviu

Conform art.1 alin.1 pct.36 din Legea 176/2010 privind integritatea în exercitarea funcțiilor și demnităților publice, cu modificările și completările ulterioare: în termen de 30 de zile, salariatul are obligația de a depune declarație de avere și declarație de interese, la sediul angajatorului.

 

REGULAMENT de organizare și desfășurare a concursului organizat pentru ocuparea posturilor vacante – în cadrul proiectului „Monumente istorice: planificare strategică și politici publice optimizate”