Anunț concurs pentru ocuparea posturilor vacante de DOCUMENTARIST – studii medii: Manipulare fișiere digitale/resurse culturale, în cadrul proiectului „E-cultura: Biblioteca Digitală a României”
I. DENUMIREA POSTULUI:
DOCUMENTARIST – studii medii: Manipulare fișiere digitale/resurse culturale - 1 post (8 ore/zi, 40 ore/săptămână), perioadă determinată
II. LOCUL UNDE SE VA DESFĂȘURA ACTIVITATEA:
Biblioteca Județeană „C. Sturdza” Bacău (BJBc)
III. DESCRIEREA POSTULUI
Atribuții/responsabilități
- Asigură identificarea colecțiilor în arhive.
- Asigură extragerea documentelor din colecții, respectiv fonduri.
- Asigură pregătirea pentru scanare: desprăfuire, tăierea legăturilor, scoaterea din dosare și distribuirea către scanatori.
- Verifică integritatea și starea de conservare și semnalează problemele scanatorilor.
- Acordă asistență scanatorului ajutându-l să scaneze documentele aflate în stare proastă de conservare sau care au dimensiuni mari.
- Asigură gestiunea documentelor pe perioada scanării.
- Asigură legarea și reîndosarierea documentelor.
- Asigură reintroducerea în colecții și fonduri.
- Realizează împărțirea fișierelor rezultate din scanarea resurselor culturale, în fișiere electronice distincte, ținând cont de specificațiile și normele stabilite în cadrul proiectului E-cultura, de către specialiștii UMP.
- Verifică integritatea fișierelor electronice rulând programe specializate de analiză.
- Realizează conversia fișierelor electronice din formatul rezultat în urma scanării, în formatele specifice expunerii on-line (jpg, pdf), conform normelor stabilite în cadrul proiectului E-cultura, de către specialiștii UMP.
- Realizează editarea punctuală asupra fișierelor electronice (acolo unde este cazul): contrast, luminozitate, recunoaștere generică de text (OCR) etc.
- Asigură gestiunea fișierelor electronice, organizându-le în mediile de stocare specifice, în funcție de: operatorul care a realizat scanarea, data scanării, colecția de documente etc.
- Arhivează digital fișierele electronice și verifică integritatea arhivelor.
- Realizează salvările de siguranță periodice (back-up) în mediile de stocare specifice.
- Verifică periodic integritatea spațiilor de stocare și atrage atenția asupra riscurilor de deteriorare.
- Asigură asistență scanatorilor, la cerere, privitor la aspectele tehnice ale procesului de scanare.
- Comunică cu Responsabilul digitizare-monitorizare în vederea respectării obligațiilor care decurg din Acordul de participare.
- Îndeplinește orice alte atribuții în domeniul de competență, date de superiorii ierarhici.
IV. CONDIȚII DE PARTICIPARE:
Poate participa la concursul pentru ocuparea postuluI persoana care îndeplinește următoarele condiții:
- are cetățenia română, cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic European și domiciliul în România;
- cunoaște limba română, scris și vorbit;
- are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
- are capacitate deplină de exercițiu;
- are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;
- îndeplinește condițiile de studii și, după caz, de vechime sau alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;
- nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului ori contra autorității, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni săvârșite cu intenție, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea.
1. STUDII DE SPECIALITATE:
Studii medii, finalizate cu diplomă de bacalaureat.
2. VECHIMEA ÎN MUNCĂ/SPECIALITATE NECESARĂ:
Minimum 1 an experiență în procesarea electronică și analiză a datelor, manipularea și administrarea colecțiilor.
Reprezintă avantaj lucrul cu date privitoare la patrimoniul cultural, experiența în documentare, evidență de patrimoniu cultural și gestiunea arhivelor.
3. CUNOŞTINŢE DE OPERARE/PROGRAMARE PE CALCULATOR:
Deține cunoştinţe de operare pe calculator, în special procesare de text şi tabelare şi este eficient în utilizarea resurselor şi instrumentelor TIC (ex.: Adobe Photoshop, ACDSee, Microsoft Excel, Microsoft Access).
Bune cunoștințe de utilizare ale unor programe de prelucrare de imagini, de conversie și gestiune a datelor.
4. LIMBI STRĂINE:
Engleză (citit, scris, vorbit): nivel mediu.
5. ABILITĂŢI, CALITĂŢI ŞI APTITUDINI NECESARE:
Capacitate de evaluare, analiză, sinteză, asumare de responsabilități;
Capacitate de organizare și planificare;
Capacitate de lucru individual și în echipă;
Capacitate de lucru sub stres;
Capacitatea de a transpune în practică cunoștințele dobândite;
Abilități de comunicare și de relaționare interpersonale;
Abilități de a lucra în situații bine definite și structurate în contextul unor echipe multidisciplinare;
Abilitatea de a lucra în context multidisciplinar și intercultural;
Integritate, asumarea responsabilității, punctualitate, promptitudine, inițiativă, confidențialitate.
6. CERINȚE SPECIFICE:
Disponibilitate pentru lucru în program prelungit în condițiile legii.
V. DOCUMENTE SOLICITATE (cf. HG. 286/2011):
- cerere înscriere concurs adresată directorului UMP
- scrisoare de intenție și o recomandare
- CI + copie
- copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului solicitate;
- CV cu foto (Europass)
- copia carnetului de muncă conformă cu originalul sau adeverință care să ateste vechimea în muncă
- adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate (tip cf. Ministerului Sănătății)
- cazier judiciar sau o declarație pe propria răspundere că nu are antecedente penale care să-l facă incompatibil cu funcția pentru care candidează *)
*) În cazul documentului prevăzut la lit h), candidatul admis la selecția dosarelor, care a depus la înscriere o declarație pe propria răspundere că nu are antecedente penale, are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar, cel mai târziu până la data desfășurării primei probe a concursului.
VI. LOCUL ȘI DATA PÂNĂ LA CARE SE POT DEPUNE DOSARELE DE ÎNSCRIERE:
Documentele ce alcătuiesc dosarul de concurs se vor depune personal la sediul Ministerului Culturii și Identității Naționale, Unitatea de Management a Proiectului, Bd Unirii nr. 22, sector 3, București, intrarea Aulă, etaj 5, sala 503 sau se vor transmite electronic (scanate) la adresa de e-mail: anamaria.ciobanu@umpcultura.ro ori prin orice formă de corespondență (poștă, curier, fax: + 40 21 222 84 79) la adresa: MCIN – UMP, Bd. Unirii nr. 22, Sector 3, București 030833, cu condiția primirii acestora până la data limită, urmând ca exemplarele originale să fie prezentate în ziua susținerii probei scrise.
Data: 29.05.2019, ora 16:30.
Telefon: 021.224.45.12
Persoană de contact: Ana-Maria Ciobanu
VII. BIBLIOGRAFIA ȘI TEMATICA CONCURSULUI
- Hotărârea Consiliului Județean Bacău nr. 52 din 16.02.2018 privind Regulamentul de Organizare și Funcționare al Bibliotecii Județene „C. Sturdza” Bacău
- Hotărârea Guvernului nr. 90/2010 privind funcționarea Ministerului Culturii și Identității Naționale, cu modificările și completările ulterioare.
- Principii de arhivare digitală: Legea nr. 135/2007 privind arhivarea documentelor în formă electronică.
- Principii de conservare și manipulare a documentelor:
- IFLA – Principii de păstrare și mânuire a materialului de bibliotecă, Biblioteca Centrală Universitară Iași, 2009
- Legea nr. 135/2007 privind arhivarea documentelor în formă electronică.
- Biblioteca Digitală Europeana: Europeana:
- Europeana Publishing Guide v1.7
- Europeana publishing framework content
- Aspecte generale:Webliografie: site-ul www.umpcultura.ro, secțiunile „Despre” și „Fonduri nerambursabile”
Notă: Candidații vor avea în vedere forma actelor normative în vigoare la data publicării anunțului referitor la concurs.
VIII. LOCUL, DATA ȘI ORA DESFĂȘURĂRII CONCURSULUI
Locul: Sediul central al Bibliotecii Județene „C. Sturdza”, str. Aleea Parcului, nr. 9, Bacău, sala Multimedia.
Data proba scrisă: 06.06.2019, ora va fi comunicată odată cu afișarea rezultatelor în urma selecției dosarelor.
Data interviu: 12.06.2019, ora interviului va fi comunicată odată cu afișarea rezultatelor la proba scrisă (interviul va fi susținut online).
Telefon: 021.222.84.79
IX. TIPUL PROBELOR DE CONCURS/EXAMEN
Conform art.1 alin.1 pct.36 din Legea 176/2010 privind integritatea în exercitarea funcțiilor și demnităților publice, cu modificările și completările ulterioare: în termen de 30 de zile, salariatul are obligația de a depune declarație de avere și declarație de interese, la sediul angajatorului.