I. DENUMIREA POSTULUI:
DOCUMENTARIST – studii medii: Manipulare digitală (4 ore/zi, 20 ore/săptămână) - 1 post, perioadă determinată
II. LOCUL UNDE SE VA DESFĂȘURA ACTIVITATEA:
Biblioteca Județeană “Octavian Goga” Cluj
III. DESCRIEREA POSTULUI
Atribuții/responsabilități
- Realizează conversia fișierelor electronice din formatul rezultat în urma scanării, în formatele specifice expunerii on-line (jpg, pdf), conform normelor stabilite în cadrul proiectului E-cultura, de către specialiștii UMP.
- Verifică integritatea fișierelor electronice rulând programe specializate de analiză.
- Realizează editarea punctuală asupra fișierelor electronice (acolo unde este cazul): contrast, luminozitate, recunoaștere generică de text (OCR) etc.
- Asigură gestiunea fișierelor electronice, organizându-le în mediile de stocare specifice.
- Arhivează digital fișierele electronice și verifică integritatea arhivelor.
- Realizează salvările de siguranță periodice (back-up) în mediile de stocare specifice.
- Verifică periodic integritatea spațiilor de stocare și atrage atenția asupra riscurilor de deteriorare.
- Comunică cu Responsabilul digitizare-monitorizare în vederea respectării obligațiilor care decurg din fișa postului.
- Comunică cu Responsabilul Selecție și validare în vederea respectării specificațiilor și normelor stabilite în cadrul proiectului E-cultura, de către specialiștii UMP.
- Îndeplinește orice alte atribuții în domeniul de competență, date de superiorii ierarhici.
IV. CONDIȚII DE PARTICIPARE:
Poate participa la concursul pentru ocuparea postuluI persoana care îndeplinește următoarele condiții:
- are cetățenia română, cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic European și domiciliul în România;
- cunoaște limba română, scris și vorbit;
- are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
- are capacitate deplină de exercițiu;
- are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;
- îndeplinește condițiile de studii și, după caz, de vechime sau alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;
- nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului ori contra autorității, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni săvârșite cu intenție, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea.
1. STUDII DE SPECIALITATE:
Studii medii liceale absolvite cu diplomă de bacalaureat.
2. VECHIMEA ÎN MUNCĂ/SPECIALITATE NECESARĂ:
Minimum 5 ani vechime în muncă.
Experiența în procesarea fișierelor electronice reprezintă avantaj.
3. CUNOŞTINŢE DE OPERARE/PROGRAMARE PE CALCULATOR:
Cunoștințe în utilizarea optimă a programelor de procesare imagini, editare text şi calcul tabelar, precum şi în utilizarea resurselor şi instrumentelor TIC (ex. Adobe Acrobat 9 Professional, AbbyyFineReader, Microsoft Office - Word şi Excel).
Bune cunoștințe de utilizare ale unor programe de prelucrare de imagini, de conversie și gestiune a datelor.
4. LIMBI STRĂINE:
Engleză (citit, scris, vorbit): nivel mediu.
5. ABILITĂŢI, CALITĂŢI ŞI APTITUDINI NECESARE:
Capacitate de evaluare, analiză, sinteză, asumare de responsabilități;
Capacitate de organizare și planificare;
Capacitate de lucru individual și în echipă;
Capacitate de lucru sub stres;
Capacitatea de a transpune în practică cunoștințele dobândite;
Abilități de comunicare și de relaționare interpersonale;
Abilități de a lucra în situații bine definite și structurate în contextul unor echipe multidisciplinare;
Integritate, asumarea responsabilității, punctualitate, promptitudine, inițiativă, confidențialitate.
6. CERINȚE SPECIFICE:
Experiență în editarea şi gestionarea fișierelor electronice.
Disponibilitate pentru lucru în program prelungit în condițiile legii.
V. DOCUMENTE SOLICITATE (cf. HG. 286/2011):
- cerere înscriere concurs adresată directorului UMP;
- scrisoare de intenție și o recomandare;
- CI + copie;
- copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului solicitate;
- CV cu foto (Europass)
- copia carnetului de muncă conformă cu originalul sau adeverință care să ateste vechimea în muncă
- adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate (tip cf. Ministerului Sănătății)
- cazier judiciar sau o declarație pe propria răspundere că nu are antecedente penale care să-l facă incompatibil cu funcția pentru care candidează *)
*) În cazul documentului prevăzut la lit h), candidatul admis la selecția dosarelor, care a depus la înscriere o declarație pe propria răspundere că nu are antecedente penale, are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar, cel mai târziu până la data desfășurării primei probe a concursului.
VI. LOCUL ȘI DATA PÂNĂ LA CARE SE POT DEPUNE DOSARELE DE ÎNSCRIERE:
Documentele ce alcătuiesc dosarul de concurs se vor depune personal la sediul Ministerului Culturii și Identității Naționale, Unitatea de Management a Proiectului, Bd Unirii nr. 22, sector 3, București, intrarea Aulă, etaj 5, sala 503 sau se vor transmite electronic (scanate) la adresa de e-mail: anamaria.ciobanu@umpcultura.ro ori prin orice formă de corespondență (poștă, curier, fax: + 40 21 222 84 79) la adresa: MCIN – UMP, Bd. Unirii nr. 22, Sector 3, București 030833, cu condiția primirii acestora până la data limită, urmând ca exemplarele originale să fie prezentate în ziua susținerii probei scrise.
Data: 16.07.2019, ora 16.00.
Telefon: 021.224.45.12;
Persoană de contact: Ana-Maria Ciobanu
VII. BIBLIOGRAFIA ȘI TEMATICA CONCURSULUI
- Atribuțiile Bibliotecii Județene “Octavian Goga” Cluj:
- Regulamentul de organizare şi funcţionare a Bibliotecii Județene “Octavian Goga” Cluj
- Legea nr. 334/2002 privind bibliotecile, republicată cu modificări şi completări ulterioare
- Procesul de digitizare în România:
- Biblioteca Digitală Europeana: Europeana
- Europeana Publishing Guide v1.7
- Europeana publishing framework content
- Europeana publishing framework metadata
- Aspecte generale:
- Webliografie: site-ul www.umpcultura.ro, secțiunile „Despre” și „Fonduri nerambursabile”.
Notă: Candidații vor avea în vedere forma actelor normative în vigoare la data publicării anunțului referitor la concurs.
VIII. LOCUL, DATA ȘI ORA DESFĂȘURĂRII CONCURSULUI
Locul: Muzeul Național de Istorie a Transilvaniei Cluj-Napoca, Str. C. Daicoviciu nr. 2, Cluj-Napoca, Județul Cluj (Sala va fi comunicată odată cu rezultatele de la selecția dosarelor, în funcție de numărul de candidați admiși).
Data proba scrisă: 24.07.2019, ora va fi comunicată odată cu afișarea rezultatelor în urma selecției dosarelor
Data interviu: 29.07.2019, ora interviului va fi comunicată odată cu afișarea rezultatelor la proba scrisă.
Telefon: 021.224.45.12
IX. TIPUL PROBELOR DE CONCURS/EXAMEN
Conform art.1 alin.1 pct.36 din Legea 176/2010 privind integritatea în exercitarea funcțiilor și demnităților publice, cu modificările și completările ulterioare: în termen de 30 de zile, salariatul are obligația de a depune declarație de avere și declarație de interese, la sediul angajatorului.