Anunț concurs pentru ocuparea posturilor vacante de INGINER DE SISTEM ÎN INFORMATICĂ, în cadrul proiectului „E-cultura: Biblioteca Digitală a României”
I. DENUMIREA POSTULUI:
INGINER DE SISTEM ÎN INFORMATICĂ, 2 posturi - 4 ore/zi, 20 ore/săptămână, perioadă determinată
II. LOCUL UNDE SE VA DESFĂȘURA ACTIVITATEA:
Muzeul Național de Istorie a Transilvaniei Cluj-Napoca (Centru regional de digitizare)
III. DESCRIEREA POSTULUI:
Atribuții/responsabilități
- Evaluează și raportează periodic starea de funcționare a echipamentului IT folosit de către instituțiile participante în perioada implementării proiectului E-cultura și a software-ului aferent acestuia.
- Participă la recepția și la punerea în funcțiune a echipamentelor IT folosite de către instituțiile participante în perioada implementării proiectului E-cultura.
- Participă la instalarea soft-urilor necesare utilizării echipamentelor IT folosite de către instituțiile participante în perioada implementării proiectului E-cultura.
- Participă alături de furnizori la asigurarea instruirii personalului angajat în cadrul instituțiilor participante în proiectul E-cultura care va utiliza echipamentele IT pe perioada implementării proiectului.
- Gestionează împreună cu responsabilii tehnici ai UMP/E-cultura procesul de mutare a echipamentelor IT între instituțiile participante, conform graficului de alocare a echipamentelor de digitizare.
- Acordă asistență tehnică utilizatorilor echipamentelor IT folosite de către instituțiile participante în perioada implementării proiectului E-cultura în cazul întâmpinării unor probleme noi/neprevăzute.
- Gestionează împreună cu Responsabilii tehnici ai UMP/E-cultura procesul de transfer lunar a datelor aferente resurselor culturale către UMP.
- Gestionează împreună cu Responsabilii tehnici ai UMP/E-cultura a procesului de back-up a resurselor culturale create în cadrul proiectului E-cultura de către instituțiile participante în perioada implementării proiectului.
- Gestionează procesul de administrare a resurselor culturale create în instituțiile participante până la momentul transferului lunar către UMP/E-cultura.
- Evaluează necesarul de echipament IT pentru digitizarea noilor resurse culturale identificate de bibliografii din Centrul de digitizare în instituțiile din zona Centrului de digitizare.
- Asigură comunicarea cu furnizorul în ceea ce privește garanția echipamentelor IT în colaborare cu responsabilii tehnici ai UMP/E-cultura.
- Sprijină/asigură trainingul pentru angajații din instituțiile participante în cadrul proiectului E-cultura cu privire la utilizarea platformei Culturalia.
- Identifică nevoile participanților și asigură sprijinul pentru dezvoltarea platformei Culturalia cu integrarea nevoilor/propunerilor de îmbunătățire.
- Îndeplinește orice alte atribuții în domeniul de competență, date de superiorii ierarhici.
IV. CONDIȚII DE PARTICIPARE:
Poate participa la concursul pentru ocuparea postuluI persoana care îndeplinește următoarele condiții:
- are cetățenia română, cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic European și domiciliul în România;
- cunoaște limba română, scris și vorbit;
- are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
- are capacitate deplină de exercițiu;
- are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;
- îndeplinește condițiile de studii și, după caz, de vechime sau alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;
- nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului ori contra autorității, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni săvârșite cu intenție, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea.
1. STUDII DE SPECIALITATE:
Studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licență sau studii în regim Bologna ciclul 1 și 2 absolvite cu diplomă de licență și master.
Reprezintă un avantaj cursurile/studiile în domeniul calculatoare și tehnologia informațiilor.
2. VECHIMEA ÎN MUNCĂ/SPECIALITATE NECESARĂ:
Minimum 2 ani experiență în muncă.
3. CUNOŞTINŢE DE OPERARE/PROGRAMARE PE CALCULATOR:
Deține cunoştinţe solide de operare pe calculator, în special şi este eficient în utilizarea resurselor IT şi instrumentelor TIC (ex.: ACDSee, Photoshop, DOCPAT).
Cunoștințe de utilizare a unor programe de prelucrare de imaginilor și de utilizare a softurilor de scanare.
4. LIMBI STRĂINE:
Engleză (citit, scris, vorbit): nivel mediu.
5. ABILITĂŢI, CALITĂŢI ŞI APTITUDINI NECESARE:
Capacitate de evaluare, analiză, sinteză, asumare de responsabilități;
Capacitate de organizare și planificare;
Capacitate de lucru individual și în echipă;
Capacitate de lucru sub stres;
Capacitatea de a transpune în practică cunoștințele dobândite;
Abilități de comunicare și de relaționare interpersonale;
Abilități de a lucra în situații bine definite și structurate în contextul unor echipe multidisciplinare;
Abilitatea de a lucra în context multidisciplinar și intercultural;
Integritate, asumarea responsabilității, punctualitate, promptitudine, inițiativă, confidențialitate.
6. CERINȚE SPECIFICE:
Experiență în documentarea și analizarea datelor și informațiilor în scopul reutilizării lor.
V. DOCUMENTE SOLICITATE (cf. HG. 286/2011):
- cerere înscriere concurs adresată directorului UMP
- scrisoare de intenție și o recomandare
- CI + copie
- copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului solicitate;
- CV cu foto (Europass în limba română)
- copia carnetului de muncă conformă cu originalul sau adeverință care să ateste vechimea în muncă
- adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate (tip cf. Ministerului Sănătății)
- cazier judiciar sau o declarație pe propria răspundere că nu are antecedente penale care să-l facă incompatibil cu funcția pentru care candidează *)
*) În cazul documentului prevăzut la lit h), candidatul admis la selecția dosarelor, care a depus la înscriere o declarație pe propria răspundere că nu are antecedente penale, are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar, cel mai târziu până la data desfășurării primei probe a concursului.
VI. LOCUL ȘI DATA PÂNĂ LA CARE SE POT DEPUNE DOSARELE DE ÎNSCRIERE:
Documentele ce alcătuiesc dosarul de concurs se vor transmite personal la sediul Ministerului Culturii, Unitatea de Management a Proiectului, Bd Unirii nr. 22, sector 3, București, intrarea Aulă, etaj 5, sala 503 sau electronic (scanate) la adresa de e-mail: anamaria.ciobanu@umpcultura.ro sau prin orice formă de corespondență (poștă, curier, fax: +40 21 224 45 12), cu condiția primirii acestora până la data limită, urmând ca exemplarele originale să fie prezentate în ziua susținerii probei scrise.
Data: 07.02.2020, ora 13.30.
Telefon: 021.224.45.12
Persoană de contact: Ana-Maria Ciobanu
VII. BIBLIOGRAFIA ȘI TEMATICA CONCURSULUI
- Legislație:
- Strategia Națională privind Agenda Digitală pentru România 2020.
- Legea muzeelor și colecțiilor publice (legea nr. 311/2003 cu modificările și completările ulterioare);
- Legea 182/2000 privind protejarea patrimoniului cultural național cu modificările și completările ulterioare);
- HG 1546/2003 privind normele de conservare a bunurilor culturale cu modificările și completările ulterioare.
- Procesul de digitizare în România:
- Hotărârea Guvernului nr. 1676/2008 privind aprobarea Programului naţional pentru digitizarea resurselor culturale naţionale şi crearea Bibliotecii Digitale a României (act normativ publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 855 din 19.12.2008)
- Biblioteca Digitală Europeana: Europeana
- Europeana Publishing Guide v1.7
- Europeana publishing framework content
- Europeana publishing framework metadata
- Federal Agencies Digital Guidelines Initiative (FADGI), Technical Guidelines for Digitizing Cultural Heritage Materials Creation of Raster Image Files, September 2016.
- Arhitectura calculatoarelor și sisteme de operare
- Documentații de sisteme de operare (instalare și configurare, administrare, utilizare), documentații servere internet, documentații echipamente;
- Calculatoare personale – arhitectură, componente, caracteristici periferice, diagnosticare defecte;
- Instalare, configurare, administrare sisteme de operare Windows 7, Windows 8 şi Windows 10;
- Ghid de Digitizare - Pilonul Tematic ”Biblioteci” - versiunea 01/30.10.2009;
- Webliografie: site-ul www.umpcultura.ro, secțiunile „Despre” și „Fonduri nerambursabile”.
Notă: Candidații vor avea în vedere forma actelor normative în vigoare la data publicării anunțului referitor la concurs.
VIII. LOCUL, DATA ȘI ORA DESFĂȘURĂRII CONCURSULUI
Locul: Muzeul Național de Istorie a Transilvaniei Cluj-Napoca, Str. C. Daicoviciu nr. 2, Județul Cluj. (Sala va fi comunicată odată cu rezultatele de la selecția dosarelor, în funcție de numărul de candidați admiși).
Data proba scrisă: 14.02.2020, ora va fi comunicată odată cu afișarea rezultatelor în urma selecției dosarelor.
Data interviu: 20.02.2020, ora interviului va fi comunicată odată cu afișarea rezultatelor la proba scrisă. Interviul va fi susținut online (skype).
Telefon: 021.222.84.79
IX. TIPUL PROBELOR DE CONCURS/EXAMEN
Conform art.1 alin.1 pct.36 din Legea 176/2010 privind integritatea în exercitarea funcțiilor și demnităților publice, cu modificările și completările ulterioare: în termen de 30 de zile, salariatul are obligația de a depune declarație de avere și declarație de interese, la sediul angajatorului.