Programe și proiecte în implementare

„E-cultura: Biblioteca Digitală a României“

STRATEGIA SECTORIALĂ ÎN DOMENIUL CULTURII

https://www.umpcultura.ro/monumenteistorice

Europa Creativă

Carieră

Facebook

 

 

Evenimente în marja președinției României la Consiliul UE

 

CONCURS pentru ocuparea postului de Manager de proiect – Investiția 6: Dezvoltarea unui sistem digital pentru procesele de finanțare a culturii

Data publicării: 24 Februarie 2025

ANUNȚ CONCURS
pentru ocuparea postului de
Manager de proiect – Investiția 6: Dezvoltarea unui sistem digital pentru procesele de finanțare a culturii
Componenta 11 – Turism și Cultură în cadrul UMP
Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR)

I. DENUMIREA POSTULUI

  • Manager de proiect (normă întreagă)
  • Durată determinată: 3 luni

II. DESCRIEREA POSTULUI

Atribuții / responsabilități:

  1. Asigură și răspunde de realizarea sarcinilor de serviciu dispuse de superiorii ierarhici, în termenele stabilite de aceștia.
  2. Stabileşte acţiunile necesare implementării Investiției 6 şi coordonează punerea lor în practică, în concordanţă cu termenii Acordului de finanțare.
  3. Este responsabil de realizarea țintelor și jaloanelor aferente Investiției 6, la termenele asumate prin Acordul de finanțare.
  4. Coordonează activitatea membrilor echipei de implementare a Investiției 6.
  5. Monitorizează şi coordonează elaborarea tuturor documentelor aferente Investiției 6, pe care le avizează.
  6. Urmăreşte îndeplinirea la timp a activităţilor necesare implementării Investiției 6 și stabileşte sarcinile echipei din subordine.
  7. Asigură gestionarea şi utilizarea eficientă a resurselor şi propune măsuri de remediere a deficienţelor.
  8. Asigură respectarea bugetului Investiției 6 și se asigură de utilizarea eficientă, efectivă și transparentă a fondurilor din care se finanțează aceasta.
  9. Elaborează și transmite situații privind sumele estimate a fi utilizate trimestrial pentru Investiția 6, precum și rapoarte centralizate privind efectuarea cheltuielilor realizate.
  10. Asigură colectarea și introducerea datelor și documentelor prin sistemul informatic al PNRR.
  11. Supervizează respectarea obligaţiilor de raportare; coordonează pregătirea şi transmiterea tuturor rapoartelor aferente Investiției 6.
  12. Urmărește derularea procedurilor de achiziţii publice pentru atribuirea contractelor de furnizare/servicii necesare pentru implementarea Investiției 6, cu respectarea legislaţiei naţionale în vigoare.
  13. Monitorizează derularea contractelor de achiziţie şi asigură colaborarea cu toţi contractorii, în vederea respectării tuturor cerinţelor şi termenelor agreate.
  14. Asigură implementarea recomandărilor MIPE/Autorităţii de Audit/Comisiei Europene.
  15. Realizează demersurile necesare pentru respectarea prevederilor legale în materia ajutorului de stat, după caz.
  16. Monitorizează îndeplinirea cerinţelor privind arhivarea şi păstrarea tuturor documentelor legate de Investiția 6.
  17. Monitorizează respectarea cerinţelor specifice din fişele de post ale echipei de implementare a Investiției 6 şi stabileşte modul de comunicare şi raportare în cadrul echipei.
  18. Monitorizează îndeplinirea cerințelor referitoare la vizibilitatea fondurilor primite prin PNRR, în conformitate cu Manualul de identitate vizuală.
  19. Completează lunar un raport detaliat de activitate, în formatul solicitat, pe care îl supune spre aprobare directorului în primele 5 zile calendaristice ale fiecărei luni.
  20. Îndeplinește orice alte atribuții, conform studiilor și experienței personale, în limitele aferente obiectului contractului de muncă.

III. CONDIȚII DE PARTICIPARE

Poate participa la concursul pentru ocuparea postului persoana care îndeplinește următoarele condiții:

a) Are cetățenia română, cetățenia altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic European și domiciliul în România;
b) Cunoaște limba română, scris și vorbit;
c) Are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
d) Are capacitate deplină de exercițiu;
e) Are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale de către medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;
f) Îndeplinește condițiile de studii și, după caz, de vechime sau alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;
g) Nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului ori contra autorității, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni săvârșite cu intenție, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției (cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea).

1. Studii de specialitate. Condiții specifice de participare

  • Studii superioare de lungă durată sau studii în regim Bologna ciclul 1 și 2, absolvite cu diplomă.

2. Vechimea în muncă / specialitate necesară

  • Minimum 3 ani experiență în programe/proiecte cu finanțare externă.

3. Cunoştinţe de operare / programare pe calculator

  • Cunoştinţe solide de operare pe calculator, în special procesare de text şi tabelare (Microsoft Office și alte instrumente TIC).

4. Limbi străine

  • Cunoașterea unei limbi străine (citit/scris/vorbit) – engleză (nivel avansat).

5. Abilităţi, calităţi şi aptitudini necesare

  • Capacitate de evaluare, analiză, sinteză, asumare de responsabilități;
  • Spirit de observație şi inițiativă, simț organizatoric;
  • Capacitate de lucru individual şi în echipă;
  • Capacitate de lucru sub stres;
  • Abilități de comunicare şi de relaționare interpersonale;
  • Abilități de a lucra în situații bine definite şi structurate, în contextul unor echipe multidisciplinare;
  • Abilitatea de a lucra în context multidisciplinar şi intercultural;
  • Integritate, asumarea responsabilității, punctualitate, promptitudine, iniţiativă, confidențialitate.

6. Cerințe specifice

  • Experiență în prelucrarea informațiilor şi relația cu experții tehnici externi, precum şi abilităţi de mediator;
  • Disponibilitate pentru lucru în program prelungit, în condițiile legii.

7. Competenţa managerială (cunoștințe de management, calități şi aptitudini manageriale)

  • Capacitate de implementare a activităţilor în context multidisciplinar;
  • Cunoştinţe de management de proiect şi organizaţional.

IV. DOCUMENTE SOLICITATE (cf. HG. 286/2011)

a) Cerere de înscriere la concurs adresată Directorului UMP, conform Anexei;
b) Acord privind prelucrarea datelor cu caracter personal, în formatul atașat;
c) Scrisoare de intenție;
d) Scrisoare / scrisori de recomandare;
e) Copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;
f) Copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului solicitate;
g) Curriculum vitae în format Europass, datat și semnat pe fiecare pagină;
h) Copia carnetului de muncă, conformă cu originalul, sau adeverință/adeverințe care să ateste vechimea în muncă;
i) Adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului, de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate (adeverința va cuprinde, în clar, numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătății);
j) Cazier judiciar sau o declarație pe propria răspundere că nu are antecedente penale care să-l facă incompatibil cu funcția pentru care candidează.

Notă: În cazul documentului prevăzut la lit. j), candidatul admis la selecția dosarelor, care a depus la înscriere o declarație pe propria răspundere privind lipsa antecedentelor penale, are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar, cel mai târziu până la data desfășurării probei concursului – interviul.

V. LOCUL ȘI DATA PÂNĂ LA CARE SE POT DEPUNE DOSARELE DE ÎNSCRIERE

  • Locul: Sediul Ministerului Culturii, Unitatea de Management a Proiectului
    Bd. Unirii nr. 22, sector 3, București, intrarea Aulă, etaj 5, sala 503
  • Data: 03.03.2025, ora 16:30
  • Telefon: 021.222.84.79
  • Persoană de contact: Claudia Ciobanu

VI. BIBLIOGRAFIA ȘI TEMATICA CONCURSULUI

  1. Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituțional și financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare și reziliență, precum și pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului național de redresare și reziliență;
  2. Hotărârea de Guvern nr. 209/2022 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituţional şi financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020;
  3. Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului național de redresare și reziliență (aprobată prin Legea nr. 230/2021, cu modificările și completările ulterioare);
  4. Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 70/2022 privind prevenirea, verificarea şi constatarea neregulilor/dublei finanţări, a neregulilor grave apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor externe nerambursabile/rambursabile alocate României prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă;
  5. Componenta 11 – Turism și cultură din PNRR.

VII. LOCUL, DATA ȘI ORA DESFĂȘURĂRII CONCURSULUI

  • Locul: Sediul Ministerului Culturii, Unitatea de Management a Proiectului,
    Bd. Unirii nr. 22, sector 3, București, intrarea Aulă, etaj 5 – Sala 503
  • Data: 07.03.2025 (Interviul)
  • Telefon: 021.222.84.79

Conform art.1 alin.1 pct.36 din Legea 176/2010 privind integritatea în exercitarea funcțiilor și demnităților publice, cu modificările și completările ulterioare:„În termen de 30 de zile, salariatul are obligația de a depune declarație de avere și declarație de interese.”