I. DENUMIREA POSTULUI:
Consilier pentru afaceri europene expert comunicare (8 ore/zi, 40 ore/săptămână)
II. DESCRIEREA POSTULUI
Atribuții/responsabilități
- Realizează activităţi specifice de informare și comunicare pentru Programul constituit din cele două proiecte co-finanțate în parteneriat cu Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei (BDCE);
- Asigură fluxul de comunicare cu partenerii instituționali în probleme de informații publice;
- Menţine legătura cu mass-media;
- Gestionează relaţia cu jurnaliştii în vederea asigurării unei informări adecvate asupra activităţii Unității de Management a Proiectului (UMP);
- Realizează monitorizări ale presei interne şi internaţionale;
- Analizează materialele mediatice în scopul realizării liniilor de mesaje şi a avertizărilor;
- Elaborează documente și materiale specifice comunicării scrise și virtuale aferente Programului – comunicate de presă, texte aferente materialelor de informare și promovare, discursuri, informări, linii de mesaje publice, minute etc.;
- Răspunde de actualizarea informațiilor publicate pe website și rețelele de comunicare folosite în cadrul programului;
- Asigură vizibilitatea evenimentelor UMP (realizarea de invitații, menținerea legăturii cu cei invitați, punct de contact pentru informații suplimentare, follow-up);
- Intermediază realizarea unor interviuri;
- Realizează conținutul newsletter-elor;
- Menține și actualizează baza de date aferentă abonaților la newsletter, precum și pe cea a partenerilor mass-media;
- Menține legătura cu Departamentul de Comunicare al BDCE;
- Întocmește referatele de necesitate necesare achiziției de servicii și produse în corelație cu activitatea de comunicare, informare și cu evenimentele dedicate;
- Elaborează răspunsurile la solicitările de informaţii de interes public în temeiul Legii nr. 544 din 2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public;
- Elaborează răspunsuri la interpelările adresate ministrului Culturii și Identității Naționale cu privire la activitățile UMP;
- Aplică prevederile Regulamentului nr. 679/2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE;
- Participă la elaborarea documentelor administrative și procedurale (inclusiv a procedurilor operaționale și de sistem) necesare derulării Programului;
- Colaborează cu personalul din cadrul echipei care asigură implementarea Programului, cu personalul UMP și al Ministerului Culturii și Identității Naționale;
- Răspunde de realizarea la timp a obiectivelor, sarcinilor şi responsabilităţilor prevăzute în fişa postului sau solicitate de conducere, la standardele cantitative şi calitative cerute de şeful ierarhic superior;
- Îndeplinește orice alte atribuții în domeniul de competență, date de Directorul Unității de Management a Proiectului și de Directorul adjunct fonduri rambursabile.
III. CONDIȚII DE PARTICIPARE:
Poate participa la concursul pentru ocuparea postului persoana care îndeplinește următoarele condiții:
- are cetățenia română, cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic European și domiciliul în România;
- cunoaște limba română, scris și vorbit;
- are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
- are capacitate deplină de exercițiu;
- are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;
- îndeplinește condițiile de studii și, după caz, de vechime sau alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;
- nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului ori contra autorității, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni săvârșite cu intenție, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea.
1. STUDII DE SPECIALITATE:
Studii superioare de lungă durată sau studii în regim Bologna ciclul 1 și 2 – științe sociale, științe umaniste și arte
Certificatele și atestatele recunoscute de CNFPA/ANC sau alte specializări universitare (licență, master, postuniversitare) în domeniul managementului proiectelor constituie avantaj.
2. VECHIMEA ÎN MUNCĂ/SPECIALITATE NECESARĂ:
Minimum 2 ani experiență în proiecte cu finanțare externă.
Experiență pe un post similar și/sau în managementul de proiect constituie avantaj
3. CUNOŞTINŢE DE OPERARE/PROGRAMARE PE CALCULATOR:
Deține cunoştinţe solide de operare pe calculator, în special procesare de text şi tabele şi este eficient în utilizarea resurselor şi instrumentelor TIC.
4. LIMBI STRĂINE:
Engleză (citit, scris, vorbit): avansat
5. ABILITĂŢI, CALITĂŢI ŞI APTITUDINI NECESARE:
Capacitate de evaluare, analiză, sinteză, asumare de responsabilități;
Spirit de observație și inițiativă, simț organizatoric;
Capacitate de lucru individual și în echipă;
Capacitate de lucru sub stres;
Abilități de comunicare și de relaționare interpersonale;
Abilități de a lucra în situații bine definite și structurate în contextul unor echipe multidisciplinare;
Abilitatea de a lucra în context multidisciplinar și intercultural;
Integritate, asumarea responsabilității, punctualitate, promptitudine, inițiativă, confidențialitate.
6. CERINȚE SPECIFICE:
Disponibilitate pentru lucru în program prelungit în condițiile legii;
Disponibilitate pentru delegări.
IV. DOCUMENTE SOLICITATE (cf. HG. 286/2011):
- cerere înscriere concurs adresată directorului UMP
- scrisoare de intenție și o recomandare
- CI + copie
- copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului solicitate;
- CV
- copia carnetului de muncă conformă cu originalul sau adeverință care să ateste vechimea în muncă
- adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate (tip cf. Ministerului Sănătății)
- cazier judiciar sau o declarație pe propria răspundere că nu are antecedente penale care să-l facă incompatibil cu funcția pentru care candidează *)
*) În cazul documentului prevăzut la lit h), candidatul admis la selecția dosarelor, care a depus la înscriere o declarație pe propria răspundere că nu are antecedente penale, are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar, cel mai târziu până la data desfășurării primei probe a concursului.
V. LOCUL ȘI DATA PÂNĂ LA CARE SE POT DEPUNE DOSARELE DE ÎNSCRIERE:
Locul: sediul Ministerului Culturii și Identității Naționale, Unitatea de Management a Proiectului, Bd Unirii nr. 22, sector 3, București, intrarea Aulă, etaj 5, sala 503
Data: 17.12.2018, ora 16:30.
Telefon: 021.222.84.79
Persoană de contact: Claudia Ciobanu
VI. BIBLIOGRAFIE, WEBLIOGRAFIE
- Hotărârea Guvernului nr. 90/2010 privind funcționarea Ministerului Culturii și Identității Naționale, cu modificările și completările ulterioare;
- Hotărârea Guvernului nr. 191 din 20 februarie 2007, pentru aprobarea Acordului-cadru de împrumut dintre România și Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei (F/O 1 1562 (2006)), destinat finanțării Proiectului privind reabilitarea monumentelor istorice din România, semnat la București la 12 decembrie 2006 și la Paris la 18 decembrie 2006, cu modificările și completările ulterioare;
- Hotărârea Guvernului nr. 933 din 7 august 2007, privind aprobarea Acordului- cadru de împrumut între România și Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei (F/P 1572 (2006)), pentru finanțarea Proiectului privind finalizarea construcției, renovarea sau reabilitarea clădirilor culturale de interes public din România, semnat la București la 4 mai 2007 și la Paris la 14 mai 2007, cu modificările și completările ulterioare;
- Regulamentul nr. 679/2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE.
- Legea nr. 544 din 2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare;
- Norme Metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare;
- Site-ul www.umpcultura.ro, secțiunile „Despre” și „Fonduri rambursabile”;
- Public information policy of the CEB disponibil pe https://coebank.org;
- Programul de Guvernare 2016-2020, Cap. „Cultură. Culte. Minorități”, http://gov.ro/ro/obiective/programul-de-guvernare-2018-2020;
- Teoria comunicării, Stănciugelu Irina, Tudor Raluca, Tran Vasile, Tran Adriana, Editura Tritonic, București, 2015.
Notă: Candidații vor avea în vedere forma actelor normative în vigoare la data publicării anunțului referitor la concurs.
VII. LOCUL, DATA ȘI ORA DESFĂȘURĂRII CONCURSULUI
Locul: sediul Ministerului Culturii și Identității Naționale, Unitatea de Management a Proiectului, Bd. Unirii nr. 22, sector 3, București, intrarea Aulă, etaj 5 (Sala și ora vor fi comunicate odată cu rezultatele de la selecția dosarelor, în funcție de numărul de candidați admiși).
Data susținerii probei scrise: 07 ianuarie 2019
Data susținerii interviului este 11 ianuarie 2019
Telefon: 021.222.84.79
VIII. TIPUL PROBELOR DE CONCURS/EXAMEN
Probă scrisă, interviu (ora interviului va fi comunicată odată cu afișarea rezultatelor la proba scrisă).
REGULAMENT
de organizare și desfășurare a concursului organizat pentru ocuparea postului de consilier pentru afaceri europene expert comunicare
în cadrul Programului constituit din cele două proiecte de împrumut cu Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei